nuffnang

Followers

Sunday, December 12, 2010

Sangat Seday Bila Anak Kita Jadi Begini Di Rumah Pengasuh...

Waaaaaaaaaaaa......

Masih terasa kesedihan yang teramat bila anak yg selama ini dijaga ditatang oleh kita n mak toknya dengan elok, jadi begini setelah bertukar tangan. Semalam masa balik kerja,terasa dalam hati nih,nak ambil Adam cepat2, entah kenapa,lepas dh perking kete lam rumah, mask simpan beg tangan jap, terus mik Adam...


Adam, nampak jer mama dia dekat depan pintu rumah pengasuh, terus dia berlari (dalam walker nya) mcm nk bg tahu sesuatu, tp yer la kan ,dia xboleh ckp lg, so cuma nmpak pada reaksi dia mcm suka sngt bl mama dia balik nak ambik dia...


Aku duduk jer di ruang tamu rumah pengasuh Adam, aku sembnag2 sikit sblm balik, ms 2 baru la pengasuh Adammenceritakan apa yang berlaku....Aku tergamam dan xtertanya apa, rs seday terus mcm nk teriak ms 2 gak tgk lebam di pipi Adam. hairan juga kenapa x diberitahu semasa kejadian berlaku...

Katanya, Adam jatuh tersungkur dari walker nya melepasi bim pintu rumah yg tinggi dan tersungkur terkena tayar basikal anaknya...Pengasuh keluar rumah sekejap atas urusan yg xdiberitahu dan mengharapkan anaknya yg br berusia 7 tahun n 4 tahun untuk menutup grill pintu. Apa la cerdik sangat budak yg belum bersekolah untuk diberi tanggungjawab menjawa budak berumur 8 bulan dan mengharapkan anak2nya menutup grill pintu.









Semasa menghantar Adam dekat pengasuh dia pagi nih, Adam nangis xmahu dekat pengasuh dia, selalunya Adam xpernah xmahu pada pengasuh dia. Aku jadi sebak tgk Adam dan aku tinggalkan juga. Lepas tu, aku terus ke rumah mak dahulu dan mak bagi tau nak ambik Adam hari ni kerana dia risau.


Aku dah plan dengan mak, jap lg aku sampai di pejabat, aku akan call pengasuh n bg tau yg ada kematian dan Adam akan diambil oleh mak tok dia jap lg. Mak aku pun setuju dengan cadangan tu. Sepanjang perjalanan aku ke pejabat, berderai air mata mengenangkan Adam jadi mcm 2...




   

1 comment:

D'lla said...

ya Allah....
sabo ja la..
trauma la budak tu..
bb dh ok ke sekaran?

Related Posts with Thumbnails